2016. augusztus 28., vasárnap

1 éves szülinap

Az igazin, 25-én csak hármasban ünnepeltek.




Szombaton pedig a rokonok, és keresztszülők grillpartin a kertben:




Doni is velünk ünnepelt, de ő többnyire az asztal alatt tartózkodott.
Még lesz 1 videó is a szülinapról, de azt én ,akárhogyan próbálkoztam,nem tudtam föltenni.
Zolit kértem meg,de úgy látszik,még nem volt rá ideje.

https://goo.gl/photos/a4nMAQqB6LLnEUbo8

Érdekes, hogy ő sem tudta betenni, csaklinkként!


*******************************************************************************
Úgy volt, hogy tegnap végre már hazahozom, mert már nagyon hiányzik.
De  amíg én kórházban voltam, a tető alá beköltöztek a darazsak. Múlt héten a közösképviselő kihozott egy idősebb embert, hogy darázstalanítson. Hülye egy elképzelés volt tőle, hogy délelőtt 11óra körül mindenféle védőfölszerelés nélkül felküldte a létrán. Szerencsétlent összevissza csípték a darazsak. Másnap újra visszajöttek, és nagy nehezen deszkákkal zárták el az összes  bejáratot.  A fele bent, fele kint keresett valami be, ill kijáratott. Ezzel azt érte el, hogy első nap csak Évinél,( a másik kettőről nem tudok beszámolni) özönlöttek be az ablakon.  Második nap már zárt ablak mögött főzött mindenféle szellőztetési lehetőség nélkül fulladozott a lakásban.  Bemásztak a falon lévő repedésekbe is, új tanyát építeni maguknak. A bent maradottak pedig nekiláttak a deszkákon keresztül új kijáratot  rágni maguknak. Évinél pedig a műanyag ablak mellett vájják a falat.
Látva a  képviselőnk tehetetlenségét, én álltam neki az interneten darázsirtó szakembert keresni. Hosszas telefonálgatás következett. Már a harmadik, vagy negyedik szolgáltató utasított el, azzal,hogy nincs megfelelően magas létrájuk, vagy állványzatuk, esetleg alpinistájuk, amikor eszembe jutott, hogy talán mondjanak olyan vállalkozót, akinek van megfelelő felszerelése. Kedden jönnek ki megnézni, és árajánlatot adni. Nem lesz olcsó mulatság, azt sejtem már előre. A háznak alig van pénze. Évi, akinél legelőször felbukkantak a darazsak, már előre mondta, hogy neki nincs egy vasa sem. Alig tudja kinyögni a közös költséget, meg a rezsijét. Intézkedjen a közös képviselő, nem a mi dolgunk ezzel foglalkozni. Sajnálja ugyan azt az embert, akit összemartak, de nem fizet, mert nem szűnt meg a probléma. Ez ugyan természetes, de nekünk kell együtt élnünk ezekkel a dögökkel. Minél tovább várunk,annál nehezebb , és főleg drágább lesz megszabadulni tőlük.   






8 megjegyzés:

  1. A darazsak egyetlen nagy ellensége a hideg. A hideg idő beköszöntével a királynő kivételével a dolgozók elhullanak, ilyenkor érdemes a várak szétrombolása. A darazsak egyébként nem támadnak, csak, ha izélgetik őket. A deszkás eljárás a lehető legnagyobb baklövés volt.

    A kicsinek boldog születésnapot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is ezt mondtam a közös képviselőnek.Csak hát hosszú még az idő télig. Addig rengeteg kárt tehetnek még a tetőszigetelésben is. Pár éve szigetelték újra a lapos tetőt.Az sokkal többe kerülne,mintha már most kiirtatjuk őket. Csak most derült ki számomra, miért éreztem a télen minden ruhát nedvesnek, pedig csak hideg volt. a fölső lakásban ott egy fal van, (nem tartó) ami azóta sem száradt ki tökéletesen.
      Köszönöm Oli nevében! Nagyon jól érezte magát! Most pont abban a korszakában van, amikor mindent egyedül akar csinálni.Enni is,járni is.A négykezláb időszaka villámgyorsan elmúlt. Kicsit sajnálom is.

      Törlés
  2. A darazsak félelmetes ellenség. Remélem, szakszerűen bánnak el velük ez után az ostobaság után.(A katasztrófavédelem nem hívható ilyen esetben?)

    A videó nagyon aranyos a fotókkal együtt. Boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha előbb értesültem volna a darázsveszedelemről, nem hagytam volna ezt a kontárságot.
      Darázsügyben Baboshegyen elég tapasztalatot szereztem. Ott aztán kijutott a darazsak sok fajtájából. A legrosszabbak, legagresszívabbak,de legjobban irthatók a föld alatti várral rendelkezők voltak. Azok ellen a gyufa és a petróleum remekül bevált. Igaz, Zolit és Janit jó párszor megkergették éjszaka, méhész védőfelszerelés ellenére is. A fészerben, padláson várakat építők ellen persze mi is szakembereket hívattunk. Nem volt olcsó mulatság 2008-9 tájékán sem, pedig még emelőkosár, vagy tűzoltólétra sem kellett, mint itt fog kelleni.

      Olivér csupa izom apró Góliát! Ez most olyan időszak, mikor egy tolókocsis nem tud mit kezdeni vele.Egy percig nem tud nyugton maradni. A nagyapja karján is csak a gyertyafújás miatt maradt meg,de még akkor is le kellett foglalni, elterelni a figyelmét arról a tényről, hogy karon van.
      Esik,kel,nem érdekli, kacagva rohan tovább. Egy pillanat alatt fönt terem mindennek a tetején, és rámol, dobál. Visszagondolva, Zoli hozzá képest lajhárnak tűnik.

      Törlés
    2. Gratulálok az eleven kis unokádhoz! Máris, mint egy gladiátor olyan, nem fogja hagyni, hogy elbánjanak vele az életben.

      A darazsakhoz: volt szerencsénk az erkélyen, egy üreges oszlopfőbe költöztek, az az óriási nagyorrú darázs, igen agresszív fajta. Volt egy kártevőirtó mintabolt, ott kaptunk szert és tanácsot ellenük.

      Törlés
  3. Nem is tudom, klári.Niki meséli, hogy a játszóházban, játszótéren a gyerekek kiveszik a kezéből, amivel ő éppen játszik. Nem sír, nem tiltakozik, csak kérdőn néz az anyjára. Niki szokott szólni a gyerekeknek, hogy miért veszed el tőle? Vagy : ezzel most Olivér játszik, add vissza neki. Vagy: ez az ő játéka,kérd el tőle, ha akarja, odaadja. Esetleg még durván fel is lökik, és kitépik a kezéből. Anyuka, apuka nem szól rájuk. Oli pedig tűri, és másik játék után néz. Ez sem jó. Niki pedig tanácstalan. És bevallom,én is!
    Amikor Zoli volt ebben a korban, az anyukák még rászóltak a nagyobb gyerekre, kivették a kezéből, és visszaadták a totyogósnak. Ha újra elvette, bizony ráütöttek a kezükre is. Ha ez sem használt, akkor el is vitték a sivalkodó gyereket a játszótérről.És meg is mondták nekik,hogy ez a büntetés.
    Hiába, más lett azóta a világ.
    Akkoriban apukát ritkán lehetett látni aprósággal játszani. Most már gyakran. Ez jó dolog...
    Az viszont rossz, hogy a többség nem neveli őket, mert félnek hogy hisztizni fog, és akkor nem tudnak mihez kezdeni velük.Nem tudják, hogyan lehetne fegyelmezni őket.
    Darázsügyben: Bicskén is volt a gazdaboltban sokféle darázs,- és hangyairtó szer. Tanácsból sem volt hiány.
    De ezek már annyira elszaporodtak, mire észrevettük a problémát, hogy csak a Jóisten tudja, hány kolóniát alkotnak a lapos-tető alatt, és új helyeket kerestek maguknak. Ezeket már csak szakemberek tudják kiirtani. Ráadásul nagyon magasan vannak. A ház irtó érdekesen van kialakítva. Egy szinten mindössze 1 lakás van.Évi közvetlenül felettem lakik, őfölötte már csak tető.
    Az öregúr fölött az ügyvéd úr, de valahogy el vannak tolva a szintek. Én sem értem, hogyan.

    VálaszTörlés
  4. Nekem tetszik Oli reagálása. Intelligens és nagyvonalú. Nem fog piszlicsáré ügyekkel bajlódni. Amikor kell, meg fogja védeni magát, biztos lehetsz benne.
    Érdekes, art nouveau-ház lehet a tietek. Nem csodálom, hogy a darazsak is kiszemelték maguknak.
    (Ha van eladó lakás, engem érdekelne.)

    VálaszTörlés
  5. Nincs szerencsém ezzel a válasszal. Már negyedszer futok neki. ebből egy hosszút tegnap vitt el az ördög...
    Bár a 2 fölöttem lakó eladná az övét! Az ügyvédre nem lehet panasz, csak az,ritkán jön haza.
    A másik kettő naponta botorkál végig a 40m hosszú szolgalmi autóbejárat térdig érő gazos, toklászos hepehupás útján, ha mi nem vágjuk le a füvet. Ha látnád, most hogy hosszabban kórházban voltam,és Donit elvitték magukhoz, hogy néz ki!
    Majd egyszer valamikor, ha kedvem lesz hozzá, leírom.
    A ház egyébként nem különleges,kivéve a szint-eltolódást. Közönséges, az 1970-es évek elején épült kockaház,43 négyzetméteres lakásokkal.

    VálaszTörlés